İçeriğe geç

ALTIN TOPLAMA OYUNU

Last updated on 2 Şubat 2021

74 / 100

T.C.

KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ

BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ

YAZILIM LABORATUVARI-1 PROJE -1

ALTIN TOPLAMA OYUNU

CEMRE CAN KAYA – 190201137

ENGİN YENİCE – 190201133

PROJE HAKKINDA

Oyun C# Programlama dili kullanılarak nesne tabanlı programlama mantığı ile geliştirildi. Oyun kullanıcının belirlediği m x n karelik bir oyun alanında ve belirlenen kurallara göre bir simülasyon şeklinde çalışmaktadır. Kullanıcı oyun alanının boyutunu ve oyuncuların özelliklerini belirledikten sonra oyun başlatılır oyun sonunda oyuncuların tüm hareketleri ve tüm bilgileri ekrana tablo olarak yansıtılır. Bu bilgiler her kullanıcı için ayrı ayrı dosyalara yazdırılır.

TESLİM EDİLEN DOSYALAR VE İÇERİKLERİ

Dosya Adıİçerik
YazLab-1-Proje-1.pdfProje Detayları
190201137-190201133-Rapor.pdfProjenin raporu
190201137-190201133-Kaba-Kod.pdfProje içerisinde yazıların kodların kaba kod çıktıları
190201137-190201133.zipProje dosyalarının bulunduğu zip dosyası
190201137-190201133-Tüm-Kodlar.txtProjenin tüm kodlarının kopyalandığı metin belgesi
readme.txtProjenin nasıl çalıştırılacağı ve önemli notların bulunduğu metin belgesi

PROJE NASIL ÇALIŞTIRILIR

Projeyi çalıştırmak için 2 farklı yol izleyebilirsiniz.

  1. AltınOyunuCSharp\bin\Debug klasörü altında bulunan
    AltınOyunuCSharp.exe uygulaması ile çalıştırabilirsiniz.
  2. Proje dizini içerisindeki AltınOyunuCSharp.sln proje dosyasını açarak visual studio programından projeyi başlatabilirsiniz.
  3. Proje dizini içerisindeki 190201137-190201133-Exe klasörü altındaki Altın-Toplama-Oyunu.exe uygulamasını çalıştırarak oyuna erişebilirsiniz.

OYUN SONU OYUNCU KAYITLARI

Oyun tamamlandığında oyuncuların hareket kayıtları AltınOyunuCSharp.exe uygulaması ile aynı dizinde oluşturulan GameLog klasörü içerisinde her oyuncunun kendisine ait kayıtlarının bulunduğu .txt uzantılı metin belgelerine kayıt edilmektedir.

OyuncuDosya
A OyuncusuA.txt
B OyuncusuB.txt
C OyuncusuC.txt
D OyuncusuD.txt

Önemli Notlar

  • Üstünden geçilen altın
    • Gizliyse görünür olacak
    • Görünürse alınmadan devam edecek.
  • Hedefe 3 adımdan erken ulaşılıyorsa ulaşıldığı adımda duracak.
  • C Oyuncusu her hamlesine başlamadan önce varsayılan olarak 2 adet gizli altını görünür hale getirecek.
  • Hedef dışında bir altının üzerinde durulursa o altın alınmayacak.
  • C Oyuncusu gizli altınları kendine yakın olandan uzak olana doğru açmaya başlayacak.
  • Adım sayısı varsayılan olarak 3 olarak belirlenmiştir.
  • Altını biten oyuncu oyundan ayrılır.
  • Tüm oyuncuların hareketleri kayıt edilecektir.
  • Aynı kare üzerinde 2 oyuncu durabilir yada duramaz (kriter değil kendi tercihimiz)
  • Tüm görünür altınlar biterse oyun biter.
  • Sadece hedeflenen altın alınabilir. Üzerinden geçilen altınları alıp almamak bize kalmış bir durum. Tercihen Almamalı
  • Görünür duruma dönen gizli altınlar tüm kullanıcılar tarafından görünür.
  • Sırası geldiğinde hedefi yoksa eğer hedef belirler. Hedefi varsa hedefini alana kadar hedefine devam eder.
  • Maliyet varsayılan olarak 5
  • Oyuncu oyuncunun üzerinden geçebilir.
  • Gizli altınlar ile görünür altınlar ayrı konumlarda olacaktır.
    • Görünür altınların %10 varsayılan kadar gizli altın oluşturulacaktır. *Örneğin: 10×10 bir oyun alanımız olsun. Görünür altın oranımız %20 gizli altın oranımızın da %10 olduğunu varsayalım. Oyunda toplam (100×20)/100 = 20 adet altın olmalıdır. Bu altınların (20×10)/100 = 2 tanesi gizli altın olmalıdır. O zaman oyunda: 18 Adet görünür 2 adet gizli altın bulunması gerekmektedir.
  • 0 adımlık hamle yok. Hamle sayılabilmesi için en az 1 adım atmak zorundadır.

Önemli Not: Varsayılan yazan tüm parametreler değiştirilebilir olmalıdır.


Oyun Ekranından Kareler

Genel Ayarlar

Genel Ayarlar

Oyun Ekranı

Oyun

Oyun Sonu Ekranı

Oyun Sonu

Proje Çözümü

Proje Çözümü İçin Linke Tıklayınız

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir